Naujienos

Režisierė D. Ibelhauptaitė kviečia romus nemokamai apsilankyti generalinėje „Trubadūro“ repeticijoje

„Vilnius City Opera“ įkūrėja ir režisierė Dalia Ibelhauptaitė kviečia visus romų tautybės asmenis nemokamai apsilankyti jos naujausios operos „Trubadūras“ generalinėje repeticijoje:

„KVIEČIAME ROMUS Į „TRUBADŪRĄ“ NEMOKAMAI / ROMANE MANUSH AKARAS TUMEN KAI OPERA IVIA 

Nuo pat pradžių G. Verdi „Trubadūras“ mums buvo kitoks kūrinys – po dieviško grožio arijomis slėpėsi gotikinio stiliaus trilerio vertas, šiuolaikinės tematikos siužetas. Be to, jog šiam kūriniui reikėjo ilgai kauptis ir brandinti ne tik solistų balsus, bet ir aktorinę meistrystę, operos centre besivystanti įskaudintos Čigonės keršto iššaukta istorija ir susidorojimas su ja pačia mus priartino prie skaudžios šiandienos romų situacijos Lietuvoje. Nors akivaizdu, jog kalbėdami apie netoleranciją ir neapykantą kitam ir kitokiam, visuomet kalbėsime apie itin platų ir labai įvairų šios problemos spindulį, visgi būtent kreivas žvilgsnis į romus mūsų šalyje yra bene labiausiai įsišaknijęs. Juk nepažinodami žmonių skubame vadovautis nusistovėjusias stereotipais ar gatviniu „folkloru“, spręsdami apie juos tik pagal jų išvaizdą, tokiu būdu tik dar labiau gilindami tuos pačius stereotipus.

„Trubadūro“ tragedijos pradžia labai paprasta – susirgus turtingų tėvų vaikui, jam pakenkus apkaltinama čigonė, neva burtais „užkerėjusi“ jį. Ji sudeginama ant laužo, jos pačios dukros Azučenos akivaizdoje. Ši, iš skausmo ir nevilties, keršydama už motiną, pagrobia tą vaiką ir įmeta jį į tą patį laužą, bet… atsipeikėjusi suvokia, kad iš tiesų pražudė savo sūnų! Taip, nepagrįsta paranoja gimdo kerštą, kurio pasekmių jau nebesustabdysi. Po šių įvykių, visi kilmingos šeimos palikuonys siekia atkeršyti Azučenai…

Būtent todėl nuo pat pradžių norėjome susipažinti su tikra romų situacija Lietuvoje čia ir dabar, o ne vadovautis gandais ir paskalomis. Esame be galo dėkingi p. Boženai Karvelienei, romų integracijos namų pirmininkei, atvirai papasakojusiai savo asmeninę gyvenimo tabore ir už jo ribų, istoriją. Jos klausantis buvo galima tik dar kartą įsitikinti, kokia daugiabriaunė ir daugialypė yra susidariusi socialinė padėtis: nuo vaikų edukacijos bėdų iki keblumų susirasti darbo vietą.

Mes patys dažnai jaučiamės operos romais, – esame nuolat po pasaulį išsibarsčiusi šeima, kurios namai yra ten, kur susirenkame dirbti, kurti, gyventi. Dažnai tam, kad pasiektume savo tikslus, turime nukauti ne vieną skeptišką žvilgsnį ir įrodyti savo tiesą… Tvirtai laikomės vienas kito ir savo įsitikinimų bei stengiamės būti atviresniais pasaulio piliečiais. Ir šį kartą nusprendėme, jog nuolat besikraustanti ir keliaujanti „bohemiečių“ trupė imsis iš tiesų naudingos veiklos, kitaip tariant: mažiau kalbų – daugiau darbų!

Dar 2015 m. pasikvietėme p. Boženą į „Trubadūrą“ ir buvome giliai sujaudinti jos įspūdžių: „Operoje lankiausi pirmą kartą ir nežinojau kas bus… Kai užgeso šviesa tiesiog ramiai sėdėjau ir laukiau kažko gražaus. Azučenos istorija man buvo skausminga ir tuo pat metu suprantama iš veikėjos pusės. Reagavau gana jautriai, nes daug panašių istorijų esu girdėjusi net iš šiandien pasaulyje gyvenančių romų. Į spektaklį ėjau su vyro mama, – ji buvo labai nustebinta, kokia garbė man teko susipažinti su Mzia Nioradze, kuri tą vakarą vaidino Azučeną. Ji – įspūdinga moteris: talentinga, graži ir matyti, kad jautri, todėl ji gali būti soliste tokioje operoje… Ir ne tik. Juk žmogus be jausmo, be geros širdies negali būti aktoriumi. Iki šiol prisimenu šį susitikimą ir tikrai planuoju dar kartą apsilankyti operoje!”

Kadangi mūsų visas turtas yra mūsų spektakliai, – būtent tuo ir dalinamės, kviesdami visus romus nemokamai apsilankyti generalinėje „Trubadūro“ repeticijoje balandžio 3 d. 19 val. Tikrai neįsivaizduojame, jog vienu spektakliu pakeisime pasaulį, bet juk svarbu pradėti nuo savęs! Be to, nuoširdžiai tikime, jog muzika ne tik suvienija, bet ir atskleidžia širdis ir sielas!“

Visus susidomėjusius kviečiame registruotis šiuo adresu: bohemavco@gmail.com